İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • Genel Sekreterlik

    EĞİTİM KOMİTESİ YÖNERGESİ


    BİRİNCİ BÖLÜM
    Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
     
    Amaç 
    MADDE 1- (1) (Değişik: SK 14/05/2025-554-B3)   Bu yönerge, İzmir Ekonomi Üniversitesinde eğitim-öğretim ve öğrenci destek hizmetleri süreçlerini izlemek, değerlendirmek ve kalite güvencesini sağlamak üzere kurulan İzmir Ekonomi Üniversitesi Eğitim Komitesinin görev, yetki ve sorumluluklarını belirlemektir.
     
     
    Kapsam
    MADDE 2 – (1)  (Değişik: SK 14/05/2025-554-B3)   Bu yönerge İzmir Ekonomi Üniversitesinin tüm akademik ve idari birimlerini kapsar. 
     
    Dayanak
    MADDE 3- (1) (Değişik: SK 14/05/2025-554-B3)  Bu yönerge; Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) ilgili düzenlemeleri, İzmir Ekonomi Üniversitesi Kalite Komisyonu Yönergesi ve İzmir Ekonomi Üniversitesi Stratejik Planına  dayanılarak hazırlanmıştır. 
     
    Tanımlar
    MADDE 4 -(Değişik: SK 14/05/2025-554-B3)   (1) Bu yönergede adı geçen;
    a) Akademik Birim: İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesindeki fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokulu ve enstitüyü,
    b) Başkan: İzmir Ekonomi Üniversitesi Eğitim Komitesinin Başkanını, 
    c) Kalite Güvencesi Ofisi: Üniversitedeki kalite güvencesi çalışmalarına yönetsel ve teknik destek sağlayan, kalite güvencesine yönelik performans ölçütlerinin izlemi, değerlendirilmesi ve raporlanmasından sorumlu birimi,
    ç) Komite: İzmir Ekonomi Üniversitesi Eğitim Komitesini,
    d) Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR): İzmir Ekonomi Üniversite’nin eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerine ilişkin kalite güvencesi süreçlerini izlemek amacıyla İzmir Ekonomi Üniversitesi tarafından her yıl hazırlanan raporu,
    e) Öğrenci Destek Hizmetleri: Öğrencilerin zengin bir kampüs yaşamı deneyimlemeleri, biyopsikososyal iyilik hallerinin ve akademik başarımlarının desteklenmesine yönelik üniversite genelinde sunulan destek ve hizmetleri
    f) Performans Göstergeleri: İzmir Ekonomi Üniversitesinin amaç ve hedeflerine ulaşıp ulaşmadığını ya da ne kadar ulaştığını ölçmek, izlemek ve değerlendirmek için kullanılan araçları,
    g) Üniversite: İzmir Ekonomi Üniversitesini,
    ifade eder.
     
     
    İKİNCİ BÖLÜM
    Komitenin Kuruluşu, Çalışma Esasları, Görev ve Sorumlulukları
     
    Komitenin kuruluşu
    MADDE 5- (1) (Değişik: SK 14/05/2025-554-B3)   Eğitim/Akademik işlerden sorumlu Rektör Yardımcısı, Komitenin Başkanıdır. Komite, üyeler arasından bir “Başkan Yardımcısı” seçer.  Başkanın bulunmadığı zamanlarda oturumlara “Başkan Yardımcısı” başkanlık eder. 
     
     
    (2) (Değişik: SK 14/05/2025-554-B3)   Komite; akademik birimleri temsil etmek üzere her akademik birimden birim yöneticisi tarafından önerilen bir adaydan, Öğrenci Dekanı, ilgili Genel Sekreter Yardımcısı, Kalite Güvence Ofisi Yöneticisi, Sağlık Kültür ve Spor Müdürü, Öğrenci İşleri Müdürü, Uluslararası İlişkiler Ofisi temsilcisi, ilgili Araştırma ve Uygulama Merkezleri temsilcileri, Öğrenci Temsilcisi ile Başkan ve Başkan Yardımcısından oluşur. 
     
    (3) (Değişik: SK 14/05/2025-554-B3)   Öğrenci İşleri Müdürü, komitede raportörlük yapar. Raportör, yazışmaları yapmak, gündem hazırlayarak toplantıları organize etmekten sorumludur.  Raportörün bulunmadığı zamanlarda başkan tarafından görevlendirilen bir üye raportörlük yapar.
     
    (4) (Değişik: SK 14/05/2025-554-B3)   Komite, gerekli gördüğü takdirde komite üyesi olmayan kişilerin de yer alabileceği alt komiteler, çalışma grupları ve/veya danışma kurulları oluşturulabilir.
     
    (5) (Değişik: SK 14/05/2025-554-B3)   Komite üye tam sayısının salt çoğunluğu (yarıdan bir fazlası) ile toplanır ve toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile karar alınır. Oyların eşitliği halinde, başkanın kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.  
     
    (6) (Mülga: SK 14/05/2025-554-B3)   
     
     
    Çalışma ilkeleri (Ek madde SK 14/05/2025-554-B3)   
    MADDE 5/A – (1) Komitenin çalışma ilkeleri şunlardır:
    a) Şeffaflık: Kararlar ve faaliyetler ilgili tüm paydaşlarla açık bir şekilde paylaşılır.
    b) Katılımcılık: Üniversite içi ve dışı paydaşların sürece aktif katılımı sağlanır.
    c) Sürdürülebilirlik: Gerçekleştirilen araştırma projelerinin uzun vadeli etkileri göz önünde bulundurulur.
    ç) İzleme ve Değerlendirme: Stratejik planda geçen eğitim performans kriterleri düzenli olarak değerlendirilerek gelişim sağlanır.
     
    Toplantı zamanı
    MADDE 6-(1)   Komite, yılda en az 4 kez ve Başkanın gerekli gördüğü zamanlarda toplanır. 
     
    Komite üyeliğinin süresi ve sona ermesi
    MADDE 7 – (1) (Değişik: SK 14/05/2025-554-B3)   Komite üyelerinin görev süreleri üç yıldır. Öğrenci temsilcisi bir yıl süreyle görev yapar ve “Öğrenci Konseyi” tarafından Başkan’a önerilir. 
     
    (2) Görev süresi sona eren üyeler aynı usulle tekrar görevlendirilebilir.
     
    (3) Gerektiğinde komite üyeleri süreleri dolmadan seçilmelerindeki usule uygun olarak görevlerinden alınabilirler.
     
    (4) Komite üyeleri arasında herhangi bir eksilme olması halinde eksilen üye için aynı usulle en geç bir ay içinde yeni bir görevlendirme yapılır.
     
    Komitenin görev ve sorumlulukları
    MADDE 8- (Değişik: SK 14/05/2025-554-B3)    (1) Eğitim Komitesinin görev ve soorumlulukları aşağıda belirtilmektedir. 
     
    a) Kalite Güvencesi:
    1) Üniversitenin Eğitim Kalite Güvencesi Çerçevesini gerekli yasal düzenlemeler ve güncel gelişmeler kapsamında gözden geçirmek ve iyileştirmek üzere Üniversite Kalite Komisyonu’na görüş ve öneri sunmak,
    2) İEÜ Stratejik Planı’nın eğitimle ilgili performans göstergelerini izleyip değerlendirme yaparak önerilerini Kalite Komisyonu’na iletmek,
    3) Ders değerlendirme (course review) ilke ve yöntemlerini belirlemek, 
    4) Program değerlendirme (program review) ilke ve yöntemlerini belirlemek,
    5) Eğitim programlarının iç değerlendirmeleri (internal audit) için ilke ve yöntemleri belirlemek ve iç değerlendirme sürecini koordine etmek,
    6) Akademik birimlerin akreditasyon süreçlerini destekleyecek mekanizmalar geliştirmek,
    7) Yeni akademik birim, program açma ve akademik birim isim değişikliğine yönelik ilke ve kuralları belirlemek ve bu tür başvuruların değerlendirmesini yaparak Senato'ya görüş ve öneri sunmak,
     
    b) Müfredat:
    1) Yeni müfredat hazırlama ve müfredat değişikliği ilke ve kurallarını belirlemek,
    2) Programda yer alan derslerin dağılım dengesi (zorunlu, seçmeli-bölüm içi/bölüm dışı, GED…) ile ilgili ilkeleri tanımlamak,
    3) Program yeterliliklerinin tanımlanmasına ilişkin yöntemleri belirlemek,
    4) Ders AKTS’lerinin öğrenci iş yüküne dayalı olarak belirlenmesine ilişkin yöntemleri belirlemek,
    5) Ders kazanımlarının program yeterlilikleri ile uyumununun ölçülmesine ilişkin yöntemleri belirlemek,
    6) Önceki öğrenmelerin tanınması ve kredilendirilmesine ilişkin ilke ve kuralları belirlemek,
    7) Üniversitenin öğrenme odaklı ölçme ve değerlendirme ilke, yöntem ve tekniklerini belirlemek,
     
    c) Akademik Gelişim ve Teşvik:
    1) Tam ve yarı zamanlı öğretim elemanlarının alması gereken eğitici eğitimlerinin ilke ve kurallarını belirlemek,
    2) Eğitici eğitimleri konusundaki ihtiyaçları belirlemek ve TLC’ye önerilerde bulunmak, 
    3) Eğitim faaliyetlerine yönelik ödüllendirme sürecini tasarlamak ve yürütmek,
    4) Tam zamanlı öğretim elemanlarının ders yükü ve dağılım dengesinin şeffaf şekilde yapılması ile ilgili ilke ve kuralları tanımlamak.
    5) Yarı zamanlı öğretim elemanlarının görevlendirilme kriterlerinin belirlenmesi ile ilgili ilke ve kuralları tanımlamak,
     
    ç) Öğrenci Yaşamı ve Destekleri:
    1) Öğrencilere sunulan öğrenme kaynakları, akademik destek hizmetleri ve öğrencilere yönelik düzenlenen sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerin etkinliğini izleyerek (öğrenci memnuniyet anketleri aracılığıyla) Rektörlüğe görüş ve öneri sunmak,
    2) Eğitimde hakkaniyet ve kapsayıcılığı sağlamaya/arttırmaya yönelik ilke ve kuralları tanımlamak,
     
    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
    Üniversite İç ve Dış Kalite Güvence Sistemi (Bölüm başlığı mülga: SK 14/05/2025-554-B3)   
     
    Üniversite İç Değerlendirme Süreci ve Takvimi
    MADDE 9- (Mülga: SK 14/05/2025-554-B3)   
     
     
    Kurum İç Değerlendirme Raporunun Kapsamı
    MADDE 10- (Mülga: SK 14/05/2025-554-B3)   
     
    Değerlendirme Süreçleri
    MADDE 11- (Mülga: SK 14/05/2025-554-B3)   
     
    Eğitim performans değerlendirme raporu  (Başlığıyla birlikte değişik: SK 14/05/2025-554-B3)
    Madde 12- (1) Komite, Kalite Güvencesi Ofisinden alınan verileri kullanarak, Üniversitenin stratejik planında yer alan veya almayan eğitim  ile ilgili tüm performans göstergelerini takip ederek  eğitim  performans değerlendirme raporunu, komitenin belirlediği takvim içinde hazırlar.
     
    Eğitim Projelerinin Desteklenmesi (Ek madde: SK 14/05/2025-554-B3)   
    MADDE 12/A-(1) Bu yönerge kapsamında, Eğitim Komitesinin önerdiği Eğitim Programlarının bütçesi Üniversite bütçesinden karşılanır.
     
    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
    Çeşitli ve Son Hükümler (Ek başlık: SK 14/05/2025-554-B3)   
     
    Komite Kapsamındaki Harcamalar 
    MADDE 13-(1) Bu yönerge kapsamında, Komite tarafından gerçekleştirilecek çalışmalara ilişkin her türlü harcama, Üniversite bütçesinden karşılanır. 
     
    DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
    Çeşitli ve Son Hükümler (Bölüm başlığı mülga: SK 14/05/2025-554-B3) 
     
    Hüküm Bulunmayan Haller
    MADDE 14-(1)  (Değişik: SK 14/05/2025-554-B3)    Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde, İzmir Ekonomi Üniversitesi Kalite Komisyonu Yönergesi ile ilgili mevzuat hükümleri ve Senato kararları uygulanır ve Rektör yetkilidir.
     
    Yönerge değişiklikleri
    Madde 15-(1)   Bu yönergede Senato kararıyla değişiklik yapılabilir.
     
    Yürürlük
    MADDE 16-(1) Bu Yönerge, Senato tarafından onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.
     
    Yürütme
    MADDE 17-(1)  Bu yönerge hükümlerini İzmir Ekonomi Üniversitesi Rektörü yürütür.
     

    Bu yönerge, 26.02.2025 tarih ve 549 sayılı Senato kararı ile yürürlüğe girmiştir.